Blog 4 - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Young Focus - WaarBenJij.nu Blog 4 - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Young Focus - WaarBenJij.nu

Blog 4

Blijf op de hoogte en volg Young Focus

27 Oktober 2014 | Filipijnen, Manilla

Een hele goeieavond allemaal,

Gisterochtend moesten we al vroeg opstaan omdat we op tijd in de kerk moesten zijn. De 'queen' gastvrouw van ons appartement regelde binnen no time een taxi. Niet twee nee 1 taxi, met zes Nederlanders in 1 taxi, het paste maar net. Na een lange reis met de metro kwamen we aan bij de kerk. Een internationale kerk met een super gave band. We vonden het heel gaaf om mee te maken. Daarna gingen we met ate Ann en ate Grace naar een SM (shoppingmall) en hebben we heerlijk gegeten. Echt Filippijns en met twee kippen aan een haak :-)

Hierna namen we een taxi (nu 2) richting het busstation. Daar namen we de bus richting Tagatay. Een bijzondere rit, tijdens het reizen kwamen er elke keer andere verkopers de bus in en die hadden pinda's, rijst, chips etc. In Tagatay liepen we naar ons hostel, een geweldig plekje. We kregen een rondleiding en boven op het roofdek bleven we hangen, een prachtige zonsondergang had onze aandacht. 's Avonds gingen we typisch Filippijns eten en het was super gezellig met de ates want er kwamen zelfs muzikanten rondom onze tafel staan. Terug in het hostel hebben we een typisch Nederlands spelletje gespeeld: stap op. We hebben die nacht heeeeeeeerlijk geslapen want in Tagatay is het wat koeler dus we waren snel vertrokken.
De volgende ochtend kregen we een heerlijk ontbijt, bolletjes met jam! :-) We vertrokken al vroeg richting Lake Taal. We moesten eerst een stukje met de jeepney en daarna zaten we 35 minuten in de trycicle. Een fantastische tocht met scherpe en stijle bochten en we vroegen ons af en toe af of we wel omhoog kwamen. Bij Lake Taal stapten we in typische Filippijnse bootjes om naar de vulkaan te varen. Niet droog kwamen we daar aan, zeg maar zeiknat ;-) En daar begon het avontuur echt, we moesten omhoog de vulkaan op. En nee wij gingen niet te paard zoals veel mensen deden maar wij gebruikten de benenwagen. We moesten stijl omhoog, een prachtige tocht met bloemen, veel groen, geiten en rook wat uit de grond kwam. Ja we kwamen toch zeker dichterbij met een hoofd zo rood als een tomaat. Boven aangekomen hadden we een mega mooi uitzicht. Een prachtig meer binnenin een vulkaan en aan de kant van dat meer zagen we weer een nieuwe krater ontstaan waar aardig wat rook uitkwam. Na heel veel foto's gemaakt te hebben gingen we weer naar beneden terug met de boot naar de kant. Wederom een heftige tocht waar we niet droog uitkwamen. We kregen een heerlijke lunch....natuurlijk rijst met kip, we raken al aardig ingeburgerd en kijken zelfs uit naar de rijst ;-)

's Middags zouden we nog naar een mooi uitzichtspunt gaan maar helaas regende het. Dus we gingen lekker bij de Starbucks koffie drinken met de ates. En toen was het alweer tijd om terug te gaan naar Manilla. Bepakt en bezakt hopten we van bus naar de metro naar de jeepney etc ect. Tja en nu zijn we toch wel benieuwd of jullie enig idee hebben hoelang wij bezig zijn met reizen van Tagatay naar Manilla. De afstand: 57 km. Ra ra ra hoe lang hebben wij gedaan om van deur tot deur te reizen? Het antwoord graag vermelden in een reactie op de blog, dit kan totdat de nieuwe blog er op staat. In de volgende blog vermelden wij het antwoord en jazeker de winnaar krijgt bij terugkomst een prijs. Over de uitslag kan niet gecorrespondeerd worden ;-)

Dat was het dan weer... Er is nog zoveel te vertellen maar we bewaren wat voor thuis. Enjoy de foto's, het is maar een hele kleine selectie! :-)

Tot snel weer! Lieve groeten van ons allemaal!

• 27 Oktober 2014 - 14:45

Martijn:

Bijzonder om alles weer te lezen & leuk om weer wat foto's te zien. Stay strong and make a change in this world!

• 27 Oktober 2014 - 15:00

Tineke Paulus:

Wat geniet ik van jullie verhalen, je hebt er misschien wel 4 uur over gedaan over 57 km.doe Ann en neef Paul de groeten van mij.

• 27 Oktober 2014 - 15:04

Martijn:

Enige research later:
    03:37:18

• 27 Oktober 2014 - 15:58

Jacqueline:

Nou nou wat een belevenissen weer! Maar ik wil zeker voor die prijs gaan dus ik heb geprobeerd Matthijs om te kopen. Met een pizza op zaterdag. Ik heb hem gedreigd. Met iets wat ik niet zwart op wit mag zetten. Resultaat: niks. Bij Lisanne ook geen succes geboekt...dus hierbij mijn geheel eigen inschatting: 4 uur en 8 minuten. Kom maar op met die prijs! En wederom liefs uit Nederland!!

• 27 Oktober 2014 - 17:30

Trotse Zus:

Liefste zus en de rest!

Wat een belevenissen en elke dag weer totaal nieuwe ervaringen. Super leuk dat wij door jullie mooie blogs en foto's al een deel van jullie reis meekrijgen.

Ik denk dat jullie er 3 uur en 50 min over gedaan hebben.

Geniet nog van de laatste paar dagen want jullie zijn alweer over de helft!
    Ik kijk uit naar jullie nieuwe blog met nog meer avonturen.

Ik mis je wel frots kan niet wachten om je weer een dikke knuffel te geven!

Groetjes en een dikke kus!

• 27 Oktober 2014 - 18:12

Marjan Rozema :

Dag allen.
    Ik denk 3 uur. Haha, een pure gok, want ik zou t echt niet weten.
    Wat een belevenissen en indrukken doen jullie op.
    Ook bijzonder om de vulkaan naar de krater te beklimmen.
    Wat anders dan vanuit de luie stoel een natuurprogramma te bekijken.
    Nog een fijne tijd en een goede terugreis binnenkort .
    Hgr. Marjan

• 27 Oktober 2014 - 18:37

Gerben:

Mooie blog weer,

3 uur en 20 minuten denk ik

Succes en Zegen!!

• 27 Oktober 2014 - 18:38

Ilse:

Ik denk 4 uur en 30 minuten:)

• 27 Oktober 2014 - 19:38

Carla Rozema:

57 km. sturend en varend door de Filippijnen - dat zal enige tijd hebben geduurd!
    Ik doe een gok : 5,5 uur.... de prijs kan Ties zaterdag mooi meenemen haha!

Wat weer een leuk geschreven verhaal - Milou, mijn complimenten, jij schrijft toch de blogs?
    Het is elke dag weer uitkijken naar jullie belevenissen, super!

Voor morgen weer een fijne dag en een dikke knuffel voor jullie allemaal, met een kus erbij voor Ties! :) - grt Carla

• 27 Oktober 2014 - 20:30

Dingo:

Dat was weer een prachtige reisbeschrijving. Fantastisch om te lezen. Mijn gok: 4 uur 37
    Ik wens jullie nog mooie dagen met elkaar. Groetjes, Dingo

• 27 Oktober 2014 - 20:49

Rozemaatjes Dokkum:

Weer zo'n leuke blog, met veel plezier gelezen! Tsja die reisafstand is uiteraard 4 uur 12 minuten en 29 seconden :-) Nou kom maar op met die prijs haha. Veel plezier en fijne dag morgen!

• 27 Oktober 2014 - 21:27

Danique Schimmel:

Wat super leuk om jullie verhalen te lezen! Zulke leuke dingen maar ook zeer heftig allemaal. Sommige stukjes komen bij mij ook weer naar boven en dan denk ik weer aan die prachtige reis. Oh en lekker he die jambolletjes haha! Ook al de bruine gehad? (lees: Ria is fan ^^) Geniet er nog van want voor je het weet is het voorbij.. Oh en als we hier het toch over een wedstrijdje hebben moet ik toch even meedoen hihi :) op goed geluk: 4 uur en 21 minuten;)
    Dikke kus Danique

• 27 Oktober 2014 - 22:15

Karin:

ja hoor eindelijk kan ik het blog verhaal van vandaag lezen en die foto's weer!!het is het feestje van de dag ( naast de app momentjes die er zijn :) )
    en wat zie ik allemaal een volwassen people'tjes op de foto's. ik hoop dat we jullie nog herkennen zaterdag!!
    en wat die prijs betreft, rosa kent mijn topografische kennis en rekenkunsten en nu mag ik niet meedoen van haar :( ( ok, ok .... ze had het al verklapt )
    geniet nog van de indrukken, de mensen en HET ETEN !!! want het aftellen is ( hier iig) alweer begonnen!!
    heel veel liefs voor jullie allemaal!!xx
    bedankt voor het mooie blog elke keer!!

• 27 Oktober 2014 - 23:07

Cor Rozema:

Mooi verslag boys and girls
    Nu even rekenen:
    57 km in NL is met 120 km per uur afgerond 30 minuten
    In Manila eh nou x 4 moet echt mogelijk zijn dus: het antwoord is 2 uur!
    Prijs in de bus?
    Grt!
    Cor

• 27 Oktober 2014 - 23:55

Mirjam Wetzels:

Ik denk 4.45 uur! Wat leuk om te lezen wat jullie meemaken. Veel plezier!
    groetjes Mirjam

• 28 Oktober 2014 - 10:41

De Schippertjes:

Wat een mooi verslag weer van al jullie avonturen!
    Bijna niet voor te stellen als je dit vanuit Nederland leest.
    Geniet er nog van deze laatste dagen!!

• 28 Oktober 2014 - 18:47

Jaëla:

Ik denk 5 uur en 3 minuten!

• 29 Oktober 2014 - 07:38

Liefste Tante:

Ja ja wat een belevening...dat gaat niet allemaal zo snel en soepeltjes als hier, maar waarschijnlijk wel allemaal veel intenser!
    Ik loop een blog achter dus ga gauw lezen wat jullie gister gedaan hebben. Gelukkig voor jullie, anders had ik zeker de prijsvraag gewonnen

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

Manila reis - Young Focus '14

Wij gaan naar een project van Young Focus!

31 Oktober 2014

Blog 4

25 Oktober 2014

Blog 3
Young Focus

Heey, Wat leuk dat je op onze blog kijkt! - Wie zijn wij? Wij zijn Rosa, Ties, Matthijs, Milou, Lisanne en Ria. Wij gaan een reis maken naar Manila. Op 21 oktober vertrekken we! Dus om precies te zijn, zijn dat nog 36 nachtjes... Wij zijn als groep als heel lang aan het voorbereiden, en worden met de dag zenuwachtiger ;-) Want nu komt het echt dichtbij. Afgelopen half jaar zijn we druk bezig geweest met geld ophalen voor de reis. We hebben het nu bijna allemaal binnen! En kunnen dus ook bijna vertrekken! - Wat gaan we in Manila doen? We gaan een project bezoeken van Young Focus. Dit doen we vanuit Christelijk College Groevenbeek. Wij hebben als school veel geld verzameld. Met dit geld gaan wij leerlingen in Manila een schoolcarrière bezorgen. Wij gaan ze hun hele schoolperiode sponsoren. Dit is heel bijzonder, want heel veel kinderen kunnen daar niet naar school. Young Focus heeft naast het school project nog vele andere dingen, zoals de child care, de child care plus en love2learn. Child care is een project voor ondervoede baby''s. Zij krijgen daar weer te eten. Vanaf hun derde kunnen de kindjes doorstromen naar de child care plus. Hier krijgen zij op een spelende wijze les. Eigenlijk een soort peuterspeelzaal;-) Het love2learn project bereidt kinderen voor op de basisschool. Dit zijn kinderen tussen de 6 en 12 jaar. Love2learn is een voorbereidend jaar, zodat de kinderen snel gewend zijn en al een klein beetje basiskennis hebben. Kortom, een hoop te doen dus! Wij gaan een groot avontuur tegemoet, het zou leuk zijn als je met ons mee leest! Groetjes!

Actief sinds 14 Sept. 2014