Voorbereindingsavond - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Young Focus - WaarBenJij.nu Voorbereindingsavond - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Young Focus - WaarBenJij.nu

Voorbereindingsavond

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Young Focus

10 Oktober 2014 | Nederland, Ermelo

Heey allemaal!

Vanavond zijn wij met z'n alle bij elkaar gekomen! En niet wij alleen, ook onze ouders waren van de partij!
Om 3 uur hadden wij 4 bij Ria afgesproken. We hebben de hele middag gekookt en gezellig gekletst! Want over 11 nachtjes is het al zo ver!
Wij hebben heerlijke loempia's gemaakt, gebakken banaan met bruine suiker, en een kipgerecht met rijst (om eerlijk te zijn ben ik de moeilijke namen alweer vergeten.) Want de gerechten waren uiteraard Filipijns :-)
Na het koken hebben wij 4 nog even de puntjes op de i gezet voor de presentatie. We hebben namelijk in de Filipijnen een presentatie op de bonte avond over hollandse sporten.
Tegen zessen zijn we richting school gegaan. Daar hebben we de boel gezellig klaargemaakt, en om half 7 kwamen de ouders.
We hebben met z'n alle heerlijk gegeten! Daarna hebben wij de presentatie voor de ouders geoefend. Nadat wij ons praatje hadden gedaan waren Lisanne en Ria aan de beurt. Zij hebben verteld over mooie, belangrijke, en bijzondere dingen die we gaan mee maken. En natuurlijk mochten de bezorgde ouders vragen stellen. ;-)
Daarna hebben we snel alles opgeruimd en het toetje voorbereid! Dat was een lekker bakje slagroomijs met fruit. Tijdens het toetje hebben we met z'n alle het programma doorgenomen en even de praktische dingetjes.
En tot slot weer afscheid van elkaar genomen! Maar niet voor lang want 21 oktober staan we met z'n alle op schiphol!
Het was zeker een geslaagde dag!

P.s We stonden vandaag in de krant 'De Stentor' een leuk stuk om even te lezen! :-)

Doeeii

• 21 Oktober 2014 - 10:01

Jan Van Geest:

Ties, Rosa, Milou,Matthijs Ria en Lisanne ,

Heel veel succes maar ook plezier met de kids daar en ook "sterkte" met jullie reis en de zeer vele indrukken die jullie op zullen doen,

Groetjes
    Jan

• 22 Oktober 2014 - 12:30

Ginette:

He Rosa hoe is het een heel goede tijd toegewenst !!!
    en ben benieuwd hoor!!!

ook sterkte groetjes liefs Ginette

• 22 Oktober 2014 - 13:14

Henny Van Ommen:

heel veel plezier!!!

• 22 Oktober 2014 - 23:33

Esther:

Vandaag zijn jullie aangekomen in Manilla, ik ben zo benieuwd naar jullie 1e indrukken...
    Een goede tijd toegewenst en hartelijke groet voor jullie allemaal.

Verslag uit: Nederland, Ermelo

Manila reis - Young Focus '14

Wij gaan naar een project van Young Focus!

31 Oktober 2014

Blog 4

25 Oktober 2014

Blog 3
Young Focus

Heey, Wat leuk dat je op onze blog kijkt! - Wie zijn wij? Wij zijn Rosa, Ties, Matthijs, Milou, Lisanne en Ria. Wij gaan een reis maken naar Manila. Op 21 oktober vertrekken we! Dus om precies te zijn, zijn dat nog 36 nachtjes... Wij zijn als groep als heel lang aan het voorbereiden, en worden met de dag zenuwachtiger ;-) Want nu komt het echt dichtbij. Afgelopen half jaar zijn we druk bezig geweest met geld ophalen voor de reis. We hebben het nu bijna allemaal binnen! En kunnen dus ook bijna vertrekken! - Wat gaan we in Manila doen? We gaan een project bezoeken van Young Focus. Dit doen we vanuit Christelijk College Groevenbeek. Wij hebben als school veel geld verzameld. Met dit geld gaan wij leerlingen in Manila een schoolcarrière bezorgen. Wij gaan ze hun hele schoolperiode sponsoren. Dit is heel bijzonder, want heel veel kinderen kunnen daar niet naar school. Young Focus heeft naast het school project nog vele andere dingen, zoals de child care, de child care plus en love2learn. Child care is een project voor ondervoede baby''s. Zij krijgen daar weer te eten. Vanaf hun derde kunnen de kindjes doorstromen naar de child care plus. Hier krijgen zij op een spelende wijze les. Eigenlijk een soort peuterspeelzaal;-) Het love2learn project bereidt kinderen voor op de basisschool. Dit zijn kinderen tussen de 6 en 12 jaar. Love2learn is een voorbereidend jaar, zodat de kinderen snel gewend zijn en al een klein beetje basiskennis hebben. Kortom, een hoop te doen dus! Wij gaan een groot avontuur tegemoet, het zou leuk zijn als je met ons mee leest! Groetjes!

Actief sinds 14 Sept. 2014